Tuesday, January 3, 2012

my girls are always the princess

03/01/2012

Balik sekolah hari ni, ummi siapkan adik ke sekolah KAFA. Balik dari hantar adik masuk dlm rumah.......eh eh, kenapa rasa sayu sangat. Sunyi sangat rumah ni. Ummi capai note book. Mula2 buka blog along, lepas tu blog angah. Air mata ummi turun macam hujan. rindu sangat!!!!
tak dak lagi orang yang nak kemas rumah cantik2 kat ummi (ANGAH) tak dak lagi orang nak masak sedap2 kat ummi (ALONG). ummi kena ajar adikla pulak utk tolong ummi. Memang ummi sangat berbangga dengan along dengan angah. Bukan nak memuji diri tapi bila ummi bandingkan dengan orang lain UMMI DAN ABAH SANGAT BERTUAH DIKURNIAKAN ANAK2 MACAM ALONG & ANGAH. Doa ummi adik akan ikut perangai along dan angah DAN along & angah tidak akan pernah berubah sikap.
Air mata ummi tumpah lagi

Pagi kelmarin depa minta nak makan nasi lemak.... ummi buat... HABIH!!!
Tengahari pulak requested nak makan spaghetti.... ummi buat jugak.... dan HABIH!!!
Along kata ummi.... The girl are always the princess. dalam hati ummi, ummi jawab: Ya anak2 ummi bukan setakat princess malah the queen!
Hari ni mulala makan nasi kawah anak2 dara ummi tu.Jgn bimbang adik pun dah mula makan nasi bungkus balik.balik dari asrama nanti msti ank2 dara ummi slim!
kalau ikut kata hati ummi memang tak mau berpisah dengan anak2 ummi walau sesaat tapi demi masa depan anak2 ummi, ummi terpaksa relakan. kalau duduk dengan ummi kat rumah, ummi tak dapat nak beri pengalaman dan ilmu yang anak2 ummi dapat semasa tinggal di asrama. Ummi pernah duduk di asrama dari tingkatan 1 hingga masuk maktab perguruan sebab tu ummi percaya kepada kebaikan tinggal di asrama. Yang penting perhatian ibu bapa berada bersama anak2. Insyaallah anak2 akan menjadi lebih berdikari dan berjaya. percayalah! Kepada along dan angah..ingatlah... ummi serahkan kepada ALLAH untuk memelihara anak2 ummi.
Ummi sayang anak ummi sangat2.

No comments:

Post a Comment